wtorek, 5 czerwca 2018

Kukułka Traunsteinera (Dactylorhiza traunsteineri)




   To mój pierwszy znaleziony storczyk na obszarze rezerwatu Jezioro Druzno. Kukułka Traunsteinera (Dactylorhiza traunsteineri) ostatnio była podawana w opracowaniu roślinności Druzna sprzed ponad 70 lat (Schulz 1941) . Stanowisko to wał oddzielający trzcinowisko od pól z rowami melioracyjnymi. Kukułka rosła w wysokiej trawie , trzcinach i skrzypie polnym.
    Roślina o wysokości około 50 cm o cienkiej łodydze , górą fioletowo nabiegłej, równowąsko lancetowatych liściach i luźnym kwiatostanie . Kwiatostan składa się z kilku do kilkunastu kwiatów . Ostroga zakończona tępo.





                                                                                                                                  Rezerwat Jezioro Druzno. Elbląg
Gatunek objęty ścisłą ochroną gatunkową












3 komentarze:

  1. Takie znaleziska sprawiają na pewno ogromną frajdę. Poza tym to cieszy, że roślina nadal tam występuje, bo to chroniona rzadkość.

    Marek z Wlkp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Każde nowe stanowisko, albo nowy gatunek zawsze bardzo cieszy

      Usuń
  2. Ja miałem coś podobnego, gdy wiele lat temu pierwszy raz zobaczyłem niedaleko mnie, w rezerwacie Baszków, długosze królewskie.

    Marek z Wlkp.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.