poniedziałek, 17 lutego 2014

Tilachlidiopsis nigra




      To anamorfa Cordycepsa entomorrhiza.  Bezpłciowa, konidialna forma Tilachlidiopsis nigra ,bo  na tych bardziej złożonych  podkładkach pod lupą widać było, że wykształciły się tylko konidia a nie prawidłowe główki z perytecjami. O ile mam szczęście na znajdywanie biegaczy(Carabidae) porażonych tym grzybem , to nie miałem jeszcze szczęścia  oglądania podkładek z owocnikami doskonałymi. Wszystkie trzy porażone chrząszcze, na moje oko Skoropędek podobnik (Agonum assimile), znalezione w miniony weekend w jednym mocno suchym ( o dziwo) pniu, choć jak zawsze przy strumieniu.












Podkładki wykształcone w całości , na których z kolei znajdują się konidiofory
Park Krajobrazowy Wysoczyzny Elbląskiej

4 komentarze:

  1. Nieźle go grzybek obrósł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzimy, że Kolega świetnie orientuje się w tematyce mykologicznej... to już wiemy, komu będziemy podsyłać sfotografowane grzyby do oznaczenia :-) Zdjęcia jak zwykle bardzo ciekawe i niebanalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki. Podstawowym atrybutem mykologa jest mikroskop, czego ja nie mam. Mam tylko pasje i to mi wystarcza :) Ale co nieco temat ogarniam :)

      Usuń
  3. Obcy atakuje ziemską formę życia! Przerażające. Dobrze, że nie jestem owadem. Z drugiej strony - może dobrze, że nie widzę co w brzuchu noszę... ;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.