piątek, 12 lutego 2016

Co kryją stare drzewa



 ... Na pewno zawsze coś ciekawego.

       Z pozoru tylko tarczownica bruzdkowana (Parmelia sulcata) , ale jeśli z dorodnymi apotecjami , to już nie " tylko" . Kiedyś długo się rozglądałem za owocującą tarczownica zanim pierwszy raz znalazłem ja na kilkusetletnim kasztanowcu. Potem kolejne spotkanie , również na kilkusetletnim kasztanowcu i teraz kiedy dostrzegłem w lesie bardzo wiekową Wiśnie ptasią porośniętą tarczownicą , byłem niemal pewien , że i tu będą owocniki. Nie myliłem się ,bo było ich mnóstwo. Stare kilkusetletnie drzewa to patent na dorodne owocujące porosty.

                                                                                                                                      Wysoczyzna Elbląska. Jagodno

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.