niedziela, 30 maja 2021

Listera jajowata (Listera ovata)

 


      Gatunek uchodzi za w miarę pospolity jak na storczykowate, tymczasem poza górami , zarówno Polskimi jak i Słowackimi  na niżu miałem jej tylko jedno stanowisko na Wysoczyźnie ,  składające się z kilku rośli , kwitnących raz na kilka lat. Tymczasem pod nosem w Żabim Rogu odnalazłem stanowisko kilkudziesięciu roślin , na dodatek w miejscu , które od lat odwiedzałem , bo wydawało mi się potencjalnie storczykowe. Z tego miejsca będę jeszcze nadawał , ponieważ znalazłem tam w liściach dwa gatunki dactylorhiza i już wiem po dzisiejszej wizycie  , że to nie będzie to  D.majalis.   







                                                                                   Żabi Róg.    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.